Asztali futó / Table runner

(With english summary at the end of the post)

Nem tudom más hogy van ezzel, de én saját magamnak sokkal nehezebben varrok, mint másnak ajándékba. Még sok mindent tervezek a saját lakásunkba, de mindnek közös jellemzője, hogy akár hónapokig, évekig is gondolkodom rajta, tervezgetem, hogy milyet szeretnék, mire megvalósítom.

2013-14 408Már régóta tudom, hogy varrok magamnak egy asztalterítőt a nappaliba, és két asztali futót a komódokra. Egy asztali futót sikerült a múlt hónapban megvarrnom.

A megvalósítása azért váratott magára ilyen sokáig, mert egyszerűen nem tudtam eldönteni, milyen legyen. Sok ötletem volt hozzá, de valahogy attól tartottam, hogy egyik sem lesz elég jó nekem, ha elkészülök vele, vagy akkor talán már nem is fog tetszeni, ezért halogattam a dolgot.

2013-14 403 Míg nem egyszer csak kipattant fejemből az ötlet. Nagy apró fecni hasznosító vagyok, és az idei évben egyik célomként tűztem ki, hogy a színenként cipős dobozokba szortírozott anyagmaradékokat felhasználom valamire.

A nappaliban idén tavasszal cseréltem le a narancssárga függönyöket zöldre, így egyértelmű volt, hogy az alapszín zöld lesz. A másik meghatározó szín a barna illetve a drapp a nappaliban és a terítőben is.

2013-14 405A kis négyzetek 1 1/2″ (inch) méretűek voltak összevarrás előtt.  1 inch = 2,54 cm. A kész terítőn 2,3 cm a négyzetek oldalhossza. Van egy zöld vágólapom, és attól függően használom a cm vagy inch oldalát, hogy milyen kedvem van, és hogyan tudom az anyagmaradékokat jobban hasznosítani daraboláskor.

Nem terveztem papíron, fejemben volt az elképzelés, amit négy nap alatt meg is valósítottam lopott óráimban, általában késő este. Tudtam hogy ezt egyhuzamban végig kell csinálnom, mert ha félreteszem, időközben megint megváltozhat az elképzelésem és az … hát az nem szokott jót jelenteni.

2013-14 418A végeredmény a komód méretéhez illeszkedve 120 x 36 cm lett.

Elsőként összeválogattam a széles csíkhoz való zöld anyagcsíkokat, mindet 15 cm hosszúra vágtam és összevarrtam. Ezt keresztben félbevágtam majd a két részt hosszában egymáshoz varrtam. Így jött ki a megfelelő méret (összevarrás előtt 7,5 x 120 cm) Ehhez csíkonként adtam hozzá a drapp csíkokat és a kis zöld négyzeteket, folyamatosan próbálgatva, hogy jó legyen az összhatás, sehol se legyen túl sok vagy túl kevés vagy egymás mellett ugyanolyan négyzet. A végén hátlapot és szegőcsíkot varrtam rá.

Azóta is nagyon szeretek ránézni a komódra, ha arra járok, illetve azóta rendben tartom, hiszen ha tele van pakolva nem látszik a terítő, előtte meg ki sem látszott a komód a táska-, játék-, és egyéb halmok alól.

 


 

This table runner, I sewed for me in 4 days mostly at nights when the others slept, contains  1 1/2 ” squares. The size of the squares after sewing together is 1″. Pretty small, isn’t it? The full size is approximately 47″ x 14″ according to our furniture.

I’ve known it for a long time that I need a table runner or exactly three, but I always spend a lot of time with planning. But at last the idea came for me.

I’ m a happy scrap user so I decided to use my green scraps for this project. Green and brown are my favorite colors.

One of my aim or challenge is for this year to use as many scraps I can manage and this one was a good occasion.

I had no drawn plan, it was only in my mind. First I cut a lot of 6″ stripes of my various green scraps, then sewed together. Cut in half horizontally and sewed together the two half. So I got the length I needed. Then I added the light brown (or whatever color it has) stripes and green squares continuously. I repeat I had no plans just tried if it suits, not too many or less squares in the same area, or not the same fabric. So it took a bit of time but the final result really suits me.

From then on I easily keep the furniture clean, no mess, not even a bag on it, or piles of clothes or toys. I love this table runner very much.

(Sorry if my english is not perfect but now I don’t have the patience for using a dictionary, I surly know you’ll understand it either way)

Leave a Reply

