Ruha anyag vásárlás nyári ruhákhoz / Fabric purchase for summer dresses

(with english summary)

Itt a nyár, lányok nyári pántos ruhát szeretnének. Idén először, úgy gondoltam, majd én varrok nekik nyári ruhát. Ez lesz az első ilyen próbálkozásom, úgyhogy a tetteket jó sok előtanulmány előzte meg. Varrós könyvet olvastam, szabásmintákat nézegettem….. és a neten is körülnéztem, kinek milyen tapasztalatai vannak a különböző anyagokkal és fazonokkal kapcsolatban.

2013-14 015Régen a varrást mindig valami misztikus dolognak tartottam, milyen csodálatos, hogy egy-egy darab anyagból milyen szuper holmikat lehet elkészíteni.

Sok év varrogatás után most én is elérkezettnek láttam az időt hogy úgymond egy szinttel feljebb lépjek és a patchwork után “igazi” ruhák varrásával is megpróbálkozzam. Nagylányaim megfelelő alanyok erre, hiszen mint minden lányka, ők is szeretnek csinosan öltözködni, és ha én is meg tudom csinálni, akkor az külön jó érzés és még olcsóbb is, mintha meg kellene venni. És ez sem utolsó szempont.

Szóval most jön a kísérletezgetés időszaka. Bár fejben már minden megvan, hogyan fogom csinálni. Csak akkor állok neki egy-egy dolog elkészítésének, ha fejben előtte “lejátszottam” az egész folyamatot, így mikor a gép elé ülök, már nem kell olyan sokat agyalnom rajta.

Tegnap ezeket az elasztikus dzsörzé (jersey) anyagokat vettem:

2013-14 021Egy graffiti jellegű, sportosabb mintás anyagot,

2013-14 024egy apró virágmintás,

2013-14 023és egy keresztben csíkos anyagot, amely elegánsabb.

Fő szempont volt, hogy kevésbé látszódjon meg rajta a kosz, illetve a fagyi folt …. az ember nem lehet elég idős egy fagyi folthoz. Szóval ha leeszik magukat a gyerekek és nem jön ki mosáskor a folt akkor se látszódjon meg rajta. Az első két anyag szerintem erre is megfelelő, a csíkosat meg alkalmi szoknyának gondoltam. De majd meglátjuk, ha készen lesznek.

Az apró virágmintásból jó sokat vettem, így magamnak is varrok néhány pántos felsőt. Ehhez vettem a piros és a fekete anyagokat, a top felső részéhez gondoltam.

2013-14 020Az anyagokat beavattam, meleg vízbe áztattam, most várom a hogy megszáradjanak.


I purchased some jersey fabrics for some summer dresses my daughters asked me for. I also try to sew some tops for me.

It will be my first attempt sewing summer dresses from elastic fabrics, but I hope I can cope with it.

 

 

Leave a Reply

