Horgolok….takarókat / My ongoing crocheted afghan projects –

Az egész egy májusi anyák napi iskolai ünnepséggel kezdődött, ahol Zsófi “szomszédasszony” volt és ehhez a szerephez szükség volt egy vállkendőre. Anyuéktól kaptunk egyet végül is, amivel itthon azóta is szoktak játszani és ami olyan jól áll a lányoknak, hogy akkor elhatároztam, hogy én is horgolok egyet (hogy kettő legyen). Anyutól kértem hozzá tört-fehér fonalat. Kép még nem készült róla.

It all started in may with a Mother’s Day school play…. where one of my daughter was a “neighbour”, for she needed a triangle shaped crocheted shawl. My parents got us one that looked so pretty on my daughter… that was the point when I felt that I wanted to chrochet.

2013-14 527Már korábban is próbálkoztam a horgolással nagyon kevés sikerrel, ez volt az első alkalom, hogy tényleg olyan minta jött ki a kezeim közül mint ami a horgolós könyvben levő képen szerepelt.

So I started to crochet a triangle shaped shawl (still work-in-progress and no picture of it yet) from a yarn I got from my mom. It was not my first attempt to crochet but the first time it really looked like the pattern in the pattern book.

2013-14 528A horgolótű-tartóm. / My crochet-hook case. 🙂

Nagyon sok maradék fonalam van, amit anyutól és a nagymamámtól kaptam (régen mindketten nagyon sokat kötöttek), évekig gyűjtöttem, őrizgettem, hogy jó lesz majd valamire.

I have a lot of yarn, leftovers from my mom’s and grandma’s finished knitting projects with colors that was once in fashion and balls that are not enough for anything. I collected them for many years…I thought they would be good for some reason one day.

2013-14 515Ez a zöld táska tele volt fonallal, mikor a takarót elkezdtem.

This green bag was full of yarn when I started crocheting the afghan.

2013-14 507A tavaszi nagytakarítás során, mikor a padláson is szortíroztam, pakoltam, ráleltem két nagy táska fonalra és a gardróbban is volt egy táskával. Fellelkesedve a vállkendő sikerén, mármint hogy felismerhető mintát tudtam horgolni, azon gondolkodtam mire használhatnám fel a fonalakat, mert már valamit akartam kezdeni velük, hogy ne foglaljanak olyan sok helyet csak úgy.

I thought about what to do with them (as I cleaned our wardrobe and I found some bags full of yarn also in the attic). I  sorted the yarns by colors so I got two big piles. After searching for ideas on internet I’ve decided to use them up by crocheting afghans.

2013-14 525A neten keresgéltem ötletek után és úgy döntöttem, takaróból sosem lehet elég 🙂 itthon, ezért takarót (takarókat) fogok horgolni. Legjobban a sima sorminta tetszett, de mivel különböző minőségű és vastagságú fonalaim vannak, ezért a széle egyenetlen lenne, így maradt a körkörösen horgolt minta, ez is nagyon megtetszett menet közben.

2013-14 521Az első egy zöld-kék-sárga színvilágú takaró, amelynek a végső mérete kb. 140×140 cm lesz, most olyan 1 méter oldalhosszúságnál tartok.

The first one I started crocheting has a green-blue-yellow color scheme I like very much. The yarns are of different quality and thickness that’s why I chose this pattern although I’d rather make a row pattern.

2013-14 514Mikor a lányok meglátták mit csinálok, kérleltek, hogy “anyaaa, nekem is, nekem is légyszííííí”, hát persze hogy azonnal nekiláttam, hogy természetesen rózsaszín-lila színkombinációban nekik is készítsek egyet-egyet.

When my daughters noticed what I am working on, they asked me to make one for each. Of course it should be kind of pink and purple. So I began another two ones.

2013-14 508Mivel mostanában megint sok varrnivalóm van, ami feladatokat, célokat persze én tűzök ki saját magamnak, így a horgolás egy kicsit megint háttérbe szorult, de igyekszem közben mindegyiken kicsit dolgozni, legkésőbb karácsonyra készen legyenek.

Since I have a lot of sewing nowadays, they are now kind of unfinished objects…. but I do now and then some stitches to keep  some progress on them.

One thought on “Horgolok….takarókat / My ongoing crocheted afghan projects –

  1. Pingback: Horgolt takaró…majdnem kész / Granny square crocheted afghan…only needs border | Nora's Quilt Blog

Leave a Reply

