Folyamatban…/ Work in progress – Pinwheel quilt

Elkészült mind a 99 blokk Bogi szélforgó mintájú takarójához.

I finally finished all the 99 blocks for Daughter’s pinwheel quilt.

I started sewing these blocks this january first as a leader-ender project, but as the pile of finished blocks growed I got more enthusiastic to finish it soon, so I chain-pieced the last 38 blocks this month.

201407 134Az idei évre két fő célkitűzést fogalmaztam meg magamnak még januárban. Az egyik, hogy a már meglévő anyagaimból használok fel annyit amennyit csak tudok, anélkül hogy vásárolnék hozzá. A másik, hogy mind a három kis- és nagylányomnak varrok egy-egy ágytakarót.

I’m proud of using all the fabrics for this quilt from my stash without buying new fabric, for one of my challenges for this year is to use as many fabrics as I can from my stash. (The other challenge is for me to make a quilt for each Daughter)

Bogi ágytakaróját már januárban elkezdtem varrni. Szobájában a bordó szín dominál, illetve van egy falikép ami rózsaszín-bordó. Ezekhez illő színű ágytakarót gondoltam ki.

The window in Daugter’s room has a claret-coloured curtain and there is a quilt hanging on the wall…so the colours are given for the bedquilt.

201406 055Falikép / Wall hanging quilt

Amikor az anyagaimat és a félbehagyott varrományaimat rendezgettem, akkor találtam rá egy kupac 10 x10 cm-es rózsaszín mintás négyzetre. Ezeket még hat vagy hét évvel ezelőtt vágtam ki, egy részét felhasználtam ahhoz a faliképhez, ami most Bogi szobája falát díszíti.  Nagyon tetszettek a háromszögekből számtalan variációban elkészíthető blokkok és takarók, de nem akartam túl bonyolítani a mintát, ezért egy sima szélforgó minta mellett döntöttem.

201407 120Először csak ezeket a világos színű blokkokat készítettem el, de úgy láttam így nagyon jellegtelen lesz a takaró, ezért sötét, bordó színű blokkokat is varrtam hozzá.

Eleinte leader-ender projekt volt ez a takaró, vagyis más dolgok varrása közben varrtam össze egy-egy előre előkészített darabot, így szép lassan haladtam vele. Ahogy egyre több és több blokk lett készen, úgy nőtt a lelkesedésem, hogy minél előbb befejezzem az ágytakarót, így ebben a hónapban kiszámoltam mennyi hiányzik még, kivágtam, össze gombostűztem és egymás után toltam a varrógép alá a blokkokat. Így júliusban összesen 38 szélforgó blokkot készítettem el a 99-ből.

201407 112

Ezek voltak az utolsó hiányzó darabok. / These are the last sewed blocks for the quilt.

201407 129A blokkok 15 x 15 cm nagyságúak. /The blocks are approx. 6″ squares.

Körülbelül így fog kinézni, a sötét és világos blokkok váltakozva lesznek a takarón, azt hiszem angolul ezt nevezik “controlled scrappy”-nek, ami azt jelenti, hogy különböző maradék anyagokból készül, de mégis van benne valami rendszer, jelen esetben a színek visznek valamilyen rendszert az anyagok változatosságába.

I think this kind of quilt is called “controlled scrappy”. First I defined the color scheme and then I could use all my scraps even the ones  I didn’t like very much.

201407 124

Ennek több előnye is van. Az egyik számomra, hogy ha meghatároztam a fő színeket, itt a bordó és a rózsaszín, akkor bármilyen ebbe a sémába illő anyagot fel tudok használni hozzá. Több anyagomat teljesen fel is használtam, miután néhány 6,5 x 6,5 cm-es négyzetet azért félre tettem belőlük egy későbbi postage stamp quilthez.

201407 130Ezeket az anyagokat, a bordót, a virágmintásakat és a barna csíkos anyagot teljesen felhasználtam.

All the fabrics in these blocks are used up totally but saved only some 2 1/2″ squares for my postage stamp quilt on my to do list.

Másik jó dolog, hogy egy ilyen jellegű takaróhoz fel lehet használni az egyébként nem olyan szép, vagy nem tetsző anyagokat is, bele lehet csempészni a szép anyagok közé. Például, nekem a fenti képen a bordó blokkokban levő rózsamintás, és másik mintás anyag egyáltalán nem tetszik, úgy kaptam őket és csak rakosgattam, hogy majd valamilyen bélésnek jó lesz esetleg egy neszeszerhez, de még oda sem tartottam jónak. De ide tökéletesen jól illenek a bordó szélforgó minta kiemeléséhez háttérnek szerintem.

201407 122Van a blokkok között két különleges darab, ami azért más mint a többi, mert a jobboldali blokk esetében a virágmintás anyagból csak ennyi maradt, ezt egészítettem ki a gombamintással, aztán a baloldali pedig azért ilyen apró mintás bordó anyagból készült, mert még egy bordó blokk kellett a takaróhoz, de az anyag elfogyott, ezért egy ilyet  készítettem helyette. Lehet, hogy most egy kicsit kilógnak a sorból, később viszont ezek adják meg a takaró egyediségét, ezek a tökéletlenségek 🙂

There are two special blocks. On the right side is a scrappy block because I used up all the light coloured fabric, so I used the mushroom fabric for it. For the left one I had to use another kind of dark fabric for the same reason mentioned above.

Azt tervezem, hogy augusztusban összeállítom a takaró előlapját, szeptemberben szendvicsezem, letűzöm, októberre marad a beszegés, így kényelmes tempóban tudok vele haladni, mellette a másik két ágytakarót is tudom folytatni, amit ugye még csak ebben a hónapban kezdtem, és szeretném, ha karácsonyra mindegyik készen lenne.

So I am very satisfied with the result making a quilt and reduced my stash at the same time.

The schedule for this quilt: finishing top in august, batting and quilting in septemer, binding in october, so I’ll have the time for finishing it till christmas, and beside working on the other two daughter-quilts.

One thought on “Folyamatban…/ Work in progress – Pinwheel quilt

  1. Pingback: Új hónap, új kezdet / Starting a new leaders-enders project | Nora's Quilt Blog

Leave a Reply

