Quilt javítás / Mending a quilt

Ezt a patchwork takarót még öt évvel ezelőtt varrtam, ez volt az első, amit magunknak készítettem. A zöld mellett a barna a másik kedvenc színem és a geometrikus, rendezett mintákat, formákat máig előnyben részesítem. Napi használatban volt, ebbe takaróztunk a nappaliban tévézés közben, de az ikrek is szívesen játszottak vele.

This brown scrappy square quilt was made by me five years ago. This was the first quilt that stayed at our home. My other favorite color is brown beside green. We used it daily in the living room, the twins loved to play with it.

201407 287

Egészen addig, amíg két kis sérülés nem keletkezett – nem a lányokon – hanem a takarón. A hátulját egy helyen kiszabták a lányok, az elejét pedig egy helyen véletlenül össze filctollazták.

Until some damages had happened with the blanket. The girls made a hole in the backing fabric and accidentaly drawed some lines with felt-tip pen on the top.

201407 291201407 288Ezután elraktam a takarót, hogy majd valamikor helyrehozom. Akkor még nem gondoltam, hogy ez akár évekig is eltart, de mindig volt fontosabb dolgom, illetve nehezen állok neki a javításoknak….pedig gyakran csak fél- egy óra lenne az egész. Na mindegy, múlt héten elővettem, előkészítettem, ma tényleg egy órán belül meg is voltam az egésszel, csak rá kellett szánnom magam.

So I put the quilt away (I didn’t no it will be for years) and planned to mend it one day. The day has come. Today.

Először a hátuljának álltam neki, mert az volt a nagyobb falat.

First the back:

201407 292201407 303

201407 305

A szanaszét lifegő darabokat a helyükre levasaltam, majd felvasalható közbéléssel rögzítettem.

I pressed the torn pieces closed, then fixed it with interfacing.

201407 295201407 296Mivel mindig több darabot vágok a hozzávalókból, mint amennyit a minta megkövetel, a takaró elkészülte után is maradt még jó néhány előre kivágott négyzet. Ezekből válogattam. Egy ekkora darab pont lefedte a szakadás helyét.

I have some precut squares saved from the quilt top as I always cut more than needed. I chose a few pieces of them and made two blocks. The two blocks sewed together was of such a size that covered the hole.

201407 300

A kész blokk hátulját is megerősítettem felvasalható közbéléssel, miután levasaltam a varrásráhagyást. (Erről nincs kép)

I folded the seem allowance and pressed to the back of the block. I strenghtened the back of the patch block too with interfacing a bit smaller than the size of the block.

201407 322

Végül kézzel varrtam a foltot a kívánt helyre.

At last I fixed the block with hand sewing onto the hole on the back of the quilt.

201407 326

Ezután nekiláttam az elejének, hogy eltakarjam a firkát.

The back is ready. Now comes the top. Concealing the felt-tip marker lines.

201407 313Ehhez mindössze egy négyzetre volt szükségem amit ráhelyeztem a foltra és rejtett öltésekkel rávarrtam.

I needed only one square for it, pinned onto the stain and hand sewed.

201407 314Elforgattam a négyzetet, hogy megtörjem a takaró mintáját, de ha mégsem tetszik később csak egyszerűen lefejtem és a többi négyzethez illeszkedve varrom oda.

I turned the square a bit to bring some mess to the well-arranged quilt top.

201407 319Az új folt ugyanabból a barna anyagból van, mint a többi a takarón, de látszik, hogy a sok mosástól kifakultak a színek. Minél megviseltebb, használtabb, annál otthonosabb érzést nyújt számomra. Mostantól újra napi bevetésen lesz nálunk.

The brown color of the new patch is the same as of the others, but it can be seen that the lot of washing faded the colors. From now on the quilt can be in daily use again.

3 thoughts on “Quilt javítás / Mending a quilt

  1. Pingback: Új hónap, új kezdet / Starting a new leaders-enders project | Nora's Quilt Blog

Leave a Reply

