Progress in sewing

Elkészült a Plus Quilt! Ha jól számolom, kb. három hét alatt. Délután készítek majd néhány fotót az udvaron, remélem sütni fog a nap és Zsolti segít majd tartani a takarót. Addig is mutatok néhány fázisfotót a készítés folyamatáról.

Wow, I’ve finished the Plus Quilt! If I count well, in almost three weeks.
I’ll shoot photos of the accomplished quilt in the afternoon when I hope the sun will be shining and Husband helps me holding the quilt in the garden.
But now I show you some in-progress pictures.

201408 203

Tegnap sikerült letűznöm a takarót két részletben. Ebéd után, míg Bogi aludt, összegombostűztem a három réteget, és leültem varrni. Mikor újra felnéztem a varrógép mögül, már két és fél óra is eltelt. Igazi flow élmény volt. (Ajánlom mindenkinek Csíkszentmihály Mihály: Flow – Az áramlat – A tökéletes élmény pszichológiája című könyvét, amit mostanában olvasok.) Éppen jött egy hidegfront, lehűlt a levegő, Bogi ilyenkor mindig nagyon jól és sokat alszik, így észre sem vettem, hogy elment az idő. A maradék letűzést este tudtam befejezni.

Yesterday I managed to finish the quilting in two sessions. I was pinning  the quilt and sewing during Little One’s naptime. The weather had been changed, a cold front had arrived and the little girl was sleeping more than two and half hours, so I could quilt really lot. It was a real flow experience. (I just can recommend the book of Mihaly Csikszentmihalyi: Flow – The Psychology of Optimal Experience to everyone.) The rest did I in the evening.

201408 201A mellettem levő széket használom egyrészt a varrományaim tárolására, másrészt, ha ilyen nagy takarót varrok, tűzök, hogy megtartsa és ne csússzon le az íróasztalról.

I use a chair to support the huge quilt since I only have a standard writing table that is not so big. I use it for storage too.

201408 232

A hátlapon nagyon jól látszik a tűzés mintája. Elég egyszerű, a fedlap varrásvonalai mentén mind a két oldalon tűztem függőleges és vízszintes irányban. Mivel még nincs spéci letűzéshez használatos varrógéptalpam, maradnak ezek az egyszerű tűzésminták. Idővel azért szeretnék majd venni.

The simple quilting can be seen on the back. I quilted the top on both sides of the sewing lines horizontally and vertically. For I only have a walking-foot, I just make simple quilting lines, but I am plannig to purchase a quilting-foot for the sewing machine one day.

201408 228

A szegély felvarrása ma történt, vagy 10 perce fejeztem be. Már csak a lifegő cérnaszálakat kell levágnom és kész is.

The binding remained for today, I finished it 10 minutes ago. I only need to cut the hanging threads off.

A héten haladtam a szélforgó takaróval és az ikrek takarójához is kivágtam néhány új blokkhoz való darabot.

I made some progress also on the pinwheel quilt, cut out pieces for the twinkle-nine-patch quilt (I gave these names for them since I am no good in giving quilt names, I also could say Daugher quilt 1, 2 or 3).

Alighogy elkészülök egy takaróval, vagy bármi más apróbb dologgal, már van két vagy három új dolog a fejemben amiket meg akarok varrni. Mindig megfogadom, hogy addig nem vágok új projektbe, amíg a folyamatban levőket nem fejeztem be, de egyszerűen nem tudom megtenni. Annyi ötletem és tervem van mindig. Sokszor magam is úgy gondolom, hogy egy kicsit lassítani kellene, és nem kell mindent azonnal megvarrni, meg elkészíteni, mert tényleg minden szabadidőmet a varrás, a tervezgetés, ötletelés, előkészítés tölti ki. Anyunak persze igaza van, hogy egy kis társasági életet is kellene élnem…jó, majd egyszer, ha lesz rá időm. 🙂 Talán szeptemberben, ha kezdődik az iskola egy kis időre félreteszem a varrógépet.

Hardly finished a quilt I have two or three other ones in mind. I always promise myself not to start another till finished the WiP-s, but I can’t help, I have so many ideas and plans. I often think in myself that I should slow down and have more rest or more social life, I truly spend all my freetime with sewing and designing and thinking about new projects. Maybe in September when the school starts for kids I will put the sewing machine away for a while.

Tegnap este, mikor megmutattam Zsoltinak a majdnem kész takarót, kérdeztem, örülne-e egy ilyennek (persze karácsonyra). Legalább lenne rá egy okom, hogy még egy quiltet itthon tarthatok. Tetszett neki, meg minden, mindig elismeri, hogy milyen ügyesen varrok és milyen jó ötleteim vannak (az internet és más blogok igazán inspirálóak tudnak lenni), de ő jobban szeretne valami zöldet. Tudom, hogy a zöld a kedvenc színe, de azt gondoltam, hogy a kék az igazán férfias szín, és nekem tetszik ez a modern minta…bár a hagyományos, tradicionális minták egyre jobban.

Na mindegy, agyaltam egy kicsit és egy óra múlva már tudtam is, hogy egy zöld-barna 4-penny-patch quiltet fogok neki készíteni. Este neki is álltam a kis anyagaimat méret szerint rendezgetni, míg a többiek tv-t néztek.

Yesterday evening after showing my Husband the almost ready Plus Quilt, I asked him if he wanted one for himself. (I already have mentioned that I have squares enough for a second quilt). So would I have an excuse to keep one more quilt at home. He liked the quilt very much and admitted it was cool, but he would like something in green. Of course I know his favourite color is green but I thought blue is meant for men. But no problem, my thoughts started flashing and in an hour I knew I’ll make him a green-brown 4-penny patch quilt. So I can use up the tiniest green and brown scraps I immediately started sorting by size while the others were watching TV.

201408 209201408 211

201408 217

A kisebb fecnikből pedig tároló dobozokat fogok varrni, hogy a kis anyagdarabkáimat szín szerint rendezve csinos kis dobozokba rakhassam. Így szerintem majdnem az összes fecnit el tudom használni..amíg újabbak nem keletkeznek.

From the rest I want to sew some storage boxes in different colours each for my scraps sorted by colour.

Úgy tűnik az egész család kedvenc színe a zöld és így egy kicsit bajban vagyok, hogy még anyuéknak is akarok egy zöld takarót varrni, de nem tudom, lesz-e elég anyagom, anélkül hogy vennem kellene hozzá.

All my family loves the colour green, so I don’t know if I have enough for a quilt for my parents.

Az idei évben eddig csak a meglévő anyagaimat használtam fel a varráshoz. Kivétel a néhány felső és nyári ruha amihez vásároltam. De a világos színű anyagaim mind elfogytak, így a héten vennem kellett 6 méter krémszínű pamutvászont, hogy tovább tudjak haladni. Azért ez még elfogadható számomra, mert ha ezáltal még több anyagomat fel tudom használni, akkor jó így, mert nem tudtam mással helyettesíteni, és sok blokkon úgy mutat jól a minta, ha kiemelkedik a világos háttérből.

I only used fabrics from my stash during the year, but I ran out of light coloured fabric (backround for blocks) that’s why I had to went to buy some cream coloured cotton. I think it is acceptable as long as I can use more fabric from the stash. I purchased about 7 yards… it will last for some time.

Amint tudom, felteszem a teljesen kész takaró képeit is.

That’s for now, till the evening when I show the Plus Quilt in it’s completeness.

2 thoughts on “Progress in sewing

Leave a Reply

