Cutting out squares… lots of squares

A legutóbbi bejegyzés óra még nem volt időm leülni a varrógéphez varrni. Helyette két újabb takaróhoz vágtam és még vágom ki a négyzeteket. Egy csomó négyzetet ismét.

Since my last post there hasn’t been any stitch made on my sewing machine. A lot of cutting instead.

Megmutattam anyunak a ‘Plus Quilt’-et, nagyon tetszett neki. Megemlítettem, hogy ők is egy takarót kapnak majd karácsonyra, van-e esetleg elképzelése a mintát és a színeket illetően.

I showed my Mom the Plus Quilt and told her that they will also receive a quilt as a christmas present and asked her if she has some directions for me according to the colours and/or the pattern.

201408 273A ‘plusz’ mintát választotta és őszi színeket kért ami illik a nappalijukba. Ennek nagyon megörültem, mert korábban írtam, hogy nem biztos, hogy elég zöld anyagom van. De így ez a probléma megoldva.

She said she would have liked the plus quilt pattern in autumn colours that would fit in their living room. I was so relieved because I’ve mentioned before that I am afraid not to have enough green fabrics. So the problem is solved.

201408 282

Elővettem az összes sárga, barna, pirosas anyagomat és néhány zöldet, mindet kivasaltam és elkezdtem kivágni a négyzeteket. Már majdnem készen vagyok ezzel. Persze most is többet készítek elő, mint amennyi kell, így majd a minta kirakásánál tudok válogatni…a maradékból meg úgyis lesz egyszer valami.

I put out all my autumn colored and some green fabrics and ironed all of them. Then started cutting out the squares. I’m almost ready with it.

201408 280

A zöldekből először kivágom a nagy négyzeteket, majd a maradékból két kisebb méretet is. Egyikből a postage-stamp-quilt-emhez teszek mindig félre, a legkisebb méretűek pedig a 4-penny-patch quilthez valók. Ez ugyan lelassítja kicsit a munkát, hogy egyszerre figyelek és vágom a különböző méreteket, de később jó lesz, hogy már azok is megvannak.

From the green fabric scraps that have been left I cut out squares in two other sizes. One for my ‘postage-stamp-quilt-to-be’ and the smallest are for the ‘four-penny-patch quilt’. I know it slows me down now paying attention of all the different sizes, but it will be good later.

A másik dolog, amihez szintén vágom a darabokat egy rojtos takaró lesz. Bár korábban is láttam már ilyet, csak akkor mozdult meg bennem ez iránt valami, amikor megláttam Deb kedves rojtos takaróit és olvastam, hogy maradék anyagokat és töltőanyagot, vatelint használ fel hozzájuk. Mivel én most nagyon benne vagyok a maradékok felhasználásában, gondoltam ezt is ki kell próbálnom.

My other cutting out project is for a rag quilt inspired by Deb, who made many lovely rag quilts. When I saw them I knew I had to give it a try.

201408 265

Először farmerból akartam elkészíteni, de amikor megnéztem a ‘minden más anyag’-ot tartalmazó táskám, rá kellett jönnöm, hogy néhány darabnál több farmer anyagom nincs (egy farmer piknik plédhez használtam fel korábban). Aztán ahogy körbenéztem a gardróbban, megtaláltam ezeket a bútorszövet anyagokat, amelyeket aputól kaptam már jó sok éve és eddig nem tudtam mit kezdeni velük. Gondoltam erre éppen jók lesznek.

First I wanted to make a denim rag quilt, but when I digged through my bag containing my ‘any other fabrics’ I only found some jeans scraps. So I looked around in the closet and found a pile of soft furnishings my Dad gave to me years ago. I thought that’s all right, I would combine my denim scraps with these soft furnishings and searched for some backing fabrics. I know it won’t be fashionalble or something, I only want to try this rag quilt technique and use my batting scraps and the soft furnishings I haven’t known what to do with before.

201408 275Tudom, nem lesz valami divatos takaró, de nem is ez a lényeg, hanem hogy elhasználjam ezeket az anyagokat és legjobb tudásom szerint kombináljam őket, hogy azért használható legyen a végén. Főleg sötét színekből fog állni, így szerintem jó lesz majd a teraszon beleburkolózni egy-egy hűvösebb, szelesebb estén.

The colours are mainly dark, I think we could use the quilt outside the house, on the terrace on a cold, windy day. Or maybe it will be a total failure, I don’t know yet.

Ezeken dolgozom mostanában, és remélem hamarosan felhalmozhatom a blokk-kezdeményeket a varrógépem mellé és kezdődhet a legjobb része a dolognak…a varrás! Ezek után még jobban csökkent az anyagkészletem, ami szintén jó érzés. Célom, hogy év végére csak egy polcot foglaljanak el az anyagaim a gardróbban.

So, this is what I am working on these days. It will be good when finishing all the cutting. I will pile the squares beside my sewing machine and then comes the best part…sewing! This two projects are very stash busting too, I sooo enjoy reducing my stash!  

One thought on “Cutting out squares… lots of squares

  1. You have been a busy lady! 🙂 the colors for the Plus quilt are lovely. Your going to do just fine on that rag quilt, their not hard at all! I always reduce my seam stitch though , for my rag quilt get lots of washing. I usually sew at 22 but with rags I do 18.

Leave a Reply

