Two pillows with falling leaves

Ezeket a párnákat a nappaliba varrtam. A levél mintás blokkot még a lányok falvédőjére terveztem évekkel ezelőtt, aztán a falvédőből végül is nem lett semmi, más megoldást találtunk rá, ezt a két blokkot pedig félretettem.

I made these pillows to take their places in our living room.

201408 144

Idén tavasszal miután lecseréltem a nappaliban a függönyöket zöldre, jutott eszembe, hogy készítek belőlük párnákat.

It’s been an unfinished object or exactly two for a long time since the center blocks with the leaves were desingned for a wall-hanging for my girls. The wall-hanging has never been realized and I put the two blocks away in my ‘unfinished’-box. This year after changing the curtains in the living-room I had the idea of the pillows.

201408 141

A párnahuzatokat és a párnabelsőket is én varrtam. A párnabelsőhöz régi sötétítő függöny maradékot használtam fel, amit egy használt ruha és lakástextil üzletben vettem még régen.

So here they are. I made the two pillow-cases and the inner pillows by myself too. For the inner pillows I used some old heavy fabric that was curtain before. I bought the fabric – among many others – in a second hand shop years ago.

201408 136

A párnabelsőket szivacsdarabokkal tömtem ki, amiket a padláson tárolt régi párnákból szedtem ki és tettem át az újakba. Ezeket a régi párnákat csak a töltelék miatt tartottam meg…még családi örökség volt.

I filled them with foam scraps I got out of two old pillows I stored in our attic.

201408 150

Az őszi levélmintás párnahuzatok is több darabból állnak. A hátulján lehet látni, hogy három darabból állítottam össze mindegyiket, hogy kijöjjön a megfelelő méret. Éppen hogy elég volt a barna anyagom hozzá, csak két kis háromszög és kisebb darabok maradtak. A párnák gombokkal záródnak.

The brown pillow-case contains also some smaller fabric piece as you can see on the back side of it, the back of each pillows is from three pieces. I used buttons for the closing.

201408 149 A párnákat egyformára terveztem, mindegyiket zöld szegéllyel. Csak az elsőt úgymond elhibáztam, már összevarrtam, mikor észrevettem, hogy fordítva raktam egymásra az elejét és a hátulját, így a varrásráhagyás belülre került és már nem tudok szegélyt varrni rá. Mindegy, a végeredmény végül így is jó lett. És még mindig nincs két egyforma párna a lakásban.

I wanted to make all two pillows with the green binding, but the first one…I made there a mistake. I didn’t realized only after sewing the top and back together that I pinned the wrong sides together. But it is all right I like this version too. Finally I love these pillows, they bring some bright green color to the brown and cream (or whatever color it has) couch.

4 thoughts on “Two pillows with falling leaves

Leave a Reply

