Kézi varrás – hatszögek / Hand piecing hexagons

201409 140Korábban már írtam arról, hogy kipróbálnám a kézi varrást, hogy tudjak mit csinálni, ha például éjjel nem tudok aludni de nem akarom a többieket zavarni. Részt fogok venni egy közös virtuális varrásban (Block of the Month – minden hónapban egy-egy blokkot készítünk el, mindenki a saját ízlése szerint egy adott minta alapján), ez október végén, vagy november elején indul, de addig is találtam valamit magamnak… hatszögeket…EPP (english paper piecing – papír segítségével való varrás, kézi varrás angol módszerrel)

I told you before that I thought about some hand sewing project to work on to pass time when I cannot sleep at night….I’m looking forward to the BOM I joined but it starts only in october or november … But I found something till then….Hexagons!

201409 150Előtte azért utána néztem rendesen a dolgoknak, ezt a bejegyzést (angolul van) találtam a leghasznosabbnak és innen nyomtattam (hatszög generáló ingyenes program, csak be kell írni, mekkora oldalhosszúságú hatszögeket szeretnék, aztán nyomtathatom is) sablonokat, amiket utána kartonra ragasztottam, majd kivágtam. Persze egyszerűbb, ha van A4-es karton, amit egyből be lehet tenni a nyomtatóba, de nekem nem volt itthon. Azokat az előre kivágott 6,5 cm-es négyzeteket használom fel a varráshoz, amiket másra szántam, de ez most nagyon érdekes, így most hatszögeket varrok belőlük.

I read some posts about hand piecing hexagons – I found this the most helpful – and I really liked the idea. I found this free hexagon template generator and printed some sheets. Then glued on cardboards (It would have been easier if I had cardboard sheets in that size I could load into the printer.) and cut out. I used my 2 1/2 ” squares I preserved for my postage stamp quilt but now I think hexies are more interesting.

201409 153

Ezeket egy este alatt készítettem. Aztán ha majd elég nagy kupac lesz belőlük, akkor elkezdem összevarrni. Nem tudom mi lesz a végén, de a folyamat számít, a kézzel varrás folyamata, az időtöltés. Nagyon élvezem. Korábban nem is értettem valaki miért varr kézzel, ha van varrógépe, amivel gyorsabb, kényelmesebb, stb…. Most már értem…nagyon kellemes, főleg mikor ott ülök a családdal este a nappaliban és tv-nézés közben beszélgetünk és közben varrok, nem úgy mint mikor a varrógéppel duruzsoltam és háttal ültem a többieknek. Persze Zsolti egy hős 🙂 türelmesen viseli, ha este varrok. Köszönöm neki. Nem is tudom felsorolni mennyi előnye van…de biztos hogy új hobbim lett ezzel. Közben meg eszembe jutnak azok a lányok, asszonyok, akik régen mindent kézzel varrtak, mert még nem volt varrógépük, vagy még áram sem volt…szóval érdekes…

I made these on one evening. I haven’t known before why people hand sewing when they have a sewing machine. That is faster, easier, etc…. Now I have experienced another levels of sewing…hand piecing is really, really enjoyable, quiet, peaceful…when sitting next to husband while watching TV and we can chat too…it is quiet, although Husband is a hero to tolerate the noisy machine sewing in the evenings in the living room. And it is portable…and I can’t list all the advantages it has. Sometimes during hand piecing I think of the women who lived many ages before and were sewing everything by hand when there was no electricity and sewing machine in their homes…so it is interesting…

4 thoughts on “Kézi varrás – hatszögek / Hand piecing hexagons

  1. I have never tried to do English paper piecing. I tried applique … Wasn’t fond of it, so I’m hesitating with E paper piecing. As I handquilt I too think of times past . I wonder how they ever quilted with out good lighting?!!
    Have fun hand sewing!! 🙂

  2. I’m so happy that you’ve discovered the joys of hand sewing! You touch on all the reasons it seems so special to me, too–especially that connection with women of of years gone by!

  3. Pingback: WIP – scrappy hexagon quilt | Nora's Quilt Blog

Leave a Reply

