Trying out hand quilting

201409 179

Már napok vagy hetek óta foglalkoztat a gondolat, hogy kipróbáljam a kézi tűzést mint díszítést a takarónkon. Esténként mikor a zöld patchwork takaróba burkolózom, nézegetem és gondolatban már hímzem is…egészen tegnap estig így voltam vele, amikor is a tettek mezejére léptem, elővettem a hímzőfonalat, a hímzőkeretet és nekifogtam. Mindig így vagyok ezzel, egy csomót gondolkodom, mielőtt nekiállnék, aztán rájövök, hogy nem is olyan nehéz, vagy bonyolult mint gondoltam, és nem is tart olyan hosszú ideig. Csak el kell kezdeni.

201409 170

Yesterday evening as I was wrapped in our green scrappy quilt as usually 🙂 I kept looking at the quilt and pondering… I just wanted to try out hand quilting and thought this quilt was perfect practising on it.
I have a small hook I puchased years ago for cross-stitching but never used….don’t laugh but I didn’t know how to use. I will need a bigger one but for now it is good. One square fits in perfectly to hand quilt it. I use embroidery floss and big stitches for decoration. I like it really much.

201409 168Ezt a hímzőkeretet évekkel ezelőtt vettem a keresztszemes mintáimhoz, aztán nem is használtam…mert nem tudtam hogyan kell rendesen… Először azt gondoltam, hogy minden négyzetet kihímzek, végül úgy döntöttem, hogy csak az egyszínű négyzeteket díszítem különféle mintákkal.

My first thought was to stitch every square but I realized it would be too busy so decided hand quilt only the solid squares.

201409 177Nem rajzoltam elő a mintát vagy ilyenek, nem tervezek előre, csak ami éppen eszembe jut, saját örömömre.

201409 179

I didn’t do any fore drawing or any plans, I stitched what came into my mind. I am more and more fond of – or better said – I enjoy hand piecing and quilting only my fingers don’t like it.

3 thoughts on “Trying out hand quilting

  1. Your hand quilting looks good! Oh I do know how sore fingers can get! 😦 I have callouses on my fingers from quilting … Which I don’t mind , but they do give your hands that rougher look.

Leave a Reply

