A bit of this, a bit of that / Egy kis ez meg az

Már csütörtök van és a héten ma vettem elő a varrógépet először, ugyanis fel kellett hajtanom három farmer nadrágot.

It is already thursday but the first time this week I touched the sewing machine. I needed to turn up three pairs of jeans.

Nagyon sok munka van a házban és a ház körül, a tanulás a gyerekekkel, Zsolti továbbképzésen volt két napig. Csak egy kis kézzel varrásra volt időm esténként.

There is a lot to do in and around the house, learning with the children, husband had been on a training/further education for two days over 90 miles away from home. I only had time to do some hand stitching in the evenings.

Néhány kép erről a hétről: / Some pictures from this week:

201409 031

Összevarrtam a hatszögeket, amelyekkel már elkészültem korábban.

201409 023

I stitched together some hexagons I made so far.

201409 034

Egy újabb négyzetet töltöttem ki kézi öltéssel a takarón.

201409 040

Hand quilted one more square on my scrappy quilt.

201409 020

Négy táskányi fonalat kaptam aputól. Egy idős nénié lehetett korábban, aki már nem köt, horgol többet, mert megromlott a látása, vagy kicsit remeg a keze. Mindenesetre nagyon tudok örülni az ilyen meglepetéseknek.

I received these bags full of yarns from my dad. And when something like this happens I start brainstorming what to do with all these wonderful yarns. I suppose he got them from an old lady who doesn’t knit anymore because of her age, bad eyes or trembling hands. I am glad I received the package, anyway.

Ilyenkor mindig ezernyi dolog jut az eszembe, mit is lehetne ezekből a fonalakból készíteni. A repertoárom azonban eddig elég korlátozott volt, vagy takarót tudok horgolni, vagy sálat kötni (mint eddig minden évben). Mivel már folyamatban van egy horgolt takaró, ezért az nem jöhet most szóba, így is sok megkezdett dolog van,  amit be szeretnék fejezni, sál…hát már az is van elég. De egy kendő….az még nincs. És egyre hűvösebbek a napok, jó lesz az hamarosan.

So I thought about what to do next. First there was only two options, I only can either crochet a blanket or knit a scarf (as I do it every winter). I haven’t finished my wip crocheted afghan yet, so another blanket doesn’t come in question, another scarf…no thanks. Then I found a pattern I really liked of a shawlette, I would use this winter reverse around the neck…the days are getting colder here.

201409 015

Neten nézegettem és találtam egy szép mintát itt. South Bay Shawlette a kendő neve. Attól függően, hogy mekkorát horgolunk, lehet vállkendőként is hordani, illetve fordítva, a nyak köré tekerni, ehhez kisebb is elég. Na, én pont ilyenre gondoltam. Még korábban a nagymamámtól kaptam ezt a hihetetlenül finom és puha fonalat. Kinyomtattam a mintát és két szállal kezdtem a horgolást, de miután eljutottam egy darabig, és mire felfogtam a minta mibenlétét, rájöttem, hogy így túl vastag és merev lesz a nyakamon, ezért visszabontottam és újra kezdtem, immár egy szállal. Így olyan csipkeszerű, könnyed érzés lesz, nagyon kellemes, puha.

I found the pattern here. South Bay Shawlette is the name of the pattern. I printed it and begun crocheting with an incredibly smooth yarn with two threads. After a while I realized it would be too stiff or heavy I would have it lighter, more lacy. So I unpicked it and started again, this time with one thread. And yes, it worked.

201409 028

Egy “cipzáras” mélyhűtőtasakot találtam neki a tárolásra…de hamarosan készítek egy zsinóros zsákocskát hozzá.

I keep this project in a freezer bag 🙂 I need (want) to sew a drawstring bag for it soon.

One thought on “A bit of this, a bit of that / Egy kis ez meg az

Leave a Reply

