Ajtótámasz / Doorstop

A múlt héten varrtam egy ajtótámaszt. Egyrészt mert már szükség volt rá, másrészt hogy felhasználjam az összegyűlt anyagmaradékokat, fecniket, amiket a kitöméshez használtam fel. Nem dobok ki semmit, ami már nem használható fecni, azokat összegyűjtöm és keresek valami varrni valót, amit kitömhetek vele. Készítettem így már a gyerekeknek babalabdát, plüss állatkákat, stb.

My new scrap buster project is the doorstop I’ve needed for a long time. I put it beside the doorjamb and it prevents slamming the door. So the door is almost closed but still not. I save all the tiny bits of fabrics and scraps and when I have a huge amount of that I make something I can fill with it (softies, soft baby balls, etc.)

201410 151Az ajtótámasz szabásmintáját Mandy Shaw patchwork könyvéből választottam.

I used a pattern from a patchwork book of Mandy Shaw.

201410 076Sokat gondolkoztam, mivel díszítsem az ajtótámaszt, végül egy egyszerű megoldásra jutottam, mert az eredeti elképzelésemet – egy házikó virágokkal – kicsit tovább tartott volna elkészíteni, és már így is annyi elkezdett varrni valóm van, hogy örültem hogy ez most gyorsabban elkészült így. A hatszögekből álló virág már meg volt, évekkel ezelőtt gyártottam belőle egy csomót, szóval még van néhány amit felhasználhatok máshova.

I thought about a lot with what pattern shall I decorate the doorstep, finally decided to use a hexie flower I made …hm…four years ago…I still have several I can use on other things.

201410 077Mindkét oldalán ragasztós felvasalható közbéléssel rögzítettem a virág mintát, majd géppel körbe varrtam a szélein és a középső hatszögben.

I used fusible interfacing to fix the flower on the grey fabric and machine sewed around the edge.

201410 084Majd néhány zöld indával díszítettem. / Then some hand stitched bine decorations.

201410 134Az varrás során eddig összegyűlt anyagmaradékokat használtam fel az ajtótámasz kitöméséhez. Igazából rizs, lencse, vagy szárazbab kellene a kitöméshez, hogy jó nehéz legyen az ajtótámasz és megtartsa az ajtót, de én az ajtófélfához teszem, amitől persze még becsukódhat az ajtó, de nem teljesen és nem csapódik be hangosan ha nyitva vannak az ablakok és fúj a szél. (Eddig mindig valami plüss állatot tettem oda 🙂 )

I used the scraps I’ve collected so far. I also have a yellow bin in that I collect my bigger scraps I know I wouldn’t use anymore. If you want to have the doorstep the right weight to really stop the door, use rice, lentils or beans for filling.

201410 135 201410 138 Az anyagmaradékokat, fecniket még apróbb darabokra vágtam.

I cut the sraps into smaller pieces.

201410 143 Kitömés előtt… / Before…

201410 145…és után.

…and after filling the doorstop. It swallowed up all the scraps, now I have space to another pile to collect.

201410 147Nekem nagyon tetszik. / I really like it.

4 thoughts on “Ajtótámasz / Doorstop

  1. Where did you buy the fusible interfacing? Hol lehet venni olyan felvasalható közbéléset? Előre is köszönöm a választ, mert hónapokig kerestem 🙂

    • Szia Emily, egy nagyobb méteráru-boltban vettem a felvasalható közbélést, a mindkét oldalán ragasztósat először csak kíváncsiságból, de nagyon bevált a rátétes technikánál.

Leave a Reply

