Közös játszós takaró a lányoknak / Scrappy quilt for my kids

Ezt a takarót évekkel ezelőtt kezdtem el. A négyzetekből álló része már régóta készen volt, még azokat az anyagokat használtam hozzá, amelyeket először vásároltam, illetve kaptam. Akkor még nem volt sem körvágó késem, sem zöld vágólapom, semmilyen speciális eszközöm. Minden darabot tollal és iskolai vonalzóval rajzoltam meg és vágtam ki egyenként ollóval. Visszanézve mostanság sokkal könnyebb dolgom van, mindenféle segédeszköz könnyíti meg a varrást és az előkészítést…ezért többet is varrok 🙂 , viszont a kezdetek (a kezdeti nehézségek leküzdése) nagyon jó alapot adtak és utólag visszatekintve minden tapasztalat hasznos volt.

I started this quilt long, long years ago. I used in the quilt my first fabrics I’ve ever bought or was given, so it demonstrates the time when I had only a few experience on choosing fabrics and sewing and I didn’t have any rotary cutter or the green cutting sheet or any special device. I drawed the cutting lines with a simle pen and a school ruler and cut out each piece with scissors. Those were ‘hard’ times for me 🙂 but very useful times to get some experience in sewing.

201410 179Tehát idén már csak a két szélső csíkot kellett hozzáadnom a takaróhoz, hogy a kívánt 140 x 200 cm-es nagyságot elérje.

So the squared centre was finished years ago. I only needed to add the two borders to the top. The final size of the quilt is 55″ x 79″.

201409 116Az első kísérlet a szélső szegélyhez. Elsőre, amikor mellé tettem, még úgy tűnt, megfelelő lesz ez a mintás anyag, aztán amikor hozzávarrtam, már túl sok lett. Minden színes és mintás…túl színes és túl mintás.

The first kind of outer border I thought would be fine. But after sewing it to the top I found it really messy. Lot of colours and patterns in the sqares and also in the border….too much…

201409 115Mivel nem szeretek kétszer csinálni valamit, ezért sokáig nézegettem még az összhatást, hátha mégis jó lesz, megszokom és megtetszik, de mégsem. Ekkor újra félretettem (hónapokra) a takarót, hogy majd egyszer lebontom a szélét.

So I’d put it away for months again, I don’t like undo what I made once, but there wasn’t a question that I have to do this.

201410 053201410 055Miután kicseréltem a szegélyt egy egyszínű kékre, a végeredmény már sokkal jobban tetszett.

After changing the border into a solid blue fabric I was more pleased.

201410 177Zsolti nem volt a közelben, hogy segítsen tartani a takarót miközben fényképezek. 🙂

There was no Husband anywhere near to hold the quilt for me when taking photos. 🙂

201410 182Van néhány mesefigurás négyzet is a takarón, elefánt, hápi kacsa, traktorozó viziló. A lebontott szegélyt hosszában félbe vágtam, pont jó lett a kész takaró beszegéséhez, így nem veszett kárba, és szerintem ide inkább illik.

It has some pieces with animal prints. I used the ‘almost-border’ for binding after cutting it lengthwise in half.

201410 181Ez a gyerekek közös takarója, a nappaliban játszanak vele vagy használják takarónak. Eddig még nem veszekedtek rajta 🙂 Közben készülnek a nagylányok karácsonyi ágytakarói is, de mivel a mintáját teljes meglepetésnek szánom, csak akkor tudok dolgozni rajtuk, amikor nem látják.

The kids use this quilt in the living room, it belongs to all the three of them.

 

 

5 thoughts on “Közös játszós takaró a lányoknak / Scrappy quilt for my kids

  1. The blue border made the colors of the blocks all come together beautifully!!! Pat yourself on the back for ripping off the other border. 🙂

Leave a Reply

