Hideg van – kötök és horgolok / Winter projects – knitting and crocheting

Beköszöntött a hideg idő. Ilyenkor mindig rám jön a kötés és horgolás. Mondjuk az év során már horgoltam, de ilyenkor tél elején mindig kötök valamit. Vagy egy pár ujjatlan vagy ujjas kesztyűt, vagy sálakat, ilyesmiket. Eddig minden évben vettem valami kis fonalat az ilyen projektekhez, hogy azért divatos, vagy legalábbis nekem tetsző legyen a végeredmény. Tavaly Kati barátnőmnek kötöttem karácsonyra egy körsálat kétféle fonalból. Még a Lidl-ben vettem két csomag fonalat, mindegyikben négy gombolyag volt, két-két egyszínű és tarka fonal. Egyik csomagból tehát Katinak készült a sál, másikból magamnak kezdtem el, de nem jutottam akkor a végére.

It’s getting cold here and when cold comes I feel the need to knit or crochet something. I knit some scarfs or gloves every winter. Last year I knit a tube scarf for my friend Kate from a bundle of yarn I purchased in Lidl on a good price. I bought two packets. Each packet contained four balls of yarn, two solid and two multi-coloured. After Kate’s tube scarf I started mine too, but haven’t finished so far.

201410 193Tavaly ekkora darabot sikerült kötnöm a sálból. Most újra elővettem, mert végre én is szeretnék egy körsálat. Lassan megy, mert ez igazából zoknikhoz való kötőfonal és 3-as kötőtűvel készítem, de igazán puha és szép lesz.

I got so far last year. It goes really slow for it is sock yarn and I use needle size 3.

201410 205Most itt tartok. Először az egyszínű fonalakat használtam fel és bevallom a végére már nagyon untam, alig vártam, hogy a cirmos fonalat elkezdhessem. Azóta látványosabb a sál növekedése, a csíkok mutatják, mennyit haladtam. Most nagyon rajta vagyok ezen, hogy minél előbb elkészüljek vele, mert egyre hűvösebb az idő.

This is how far I am now. I really enjoy more using this multi-coloured yarn than the solid one because I can see the progress on the stripes.

A másik dolog amibe belekezdtem: egy vállkendő horgolása. Pedig megbeszéltem magammal, hogy addig nem kezdek új kézimunkába, amíg egy másikat be nem fejezek, mert…már korábban írtam, hogy így is sok minden van folyamatban. De tegnap miközben a gép előtt ültem, fázott a hátam. Persze mert ebéd után szellőztettem, ezért jött rám a hideg. Olyan jó lett volna csak egyszerűen a hátamra teríteni valamit. Igaz jobban is felöltözhettem volna, na mindegy.

Another crocheting project I have started is a shawlette. I told myself not to start any new projects until finishing an other but it happened again.

201410 210Ekkor eszembe jutott, hogy a fonal csomagban, amit apu hozott, van pár olyan gombolyag, ami egész más típusú fonal mint a többi. A fonal tulajdonképpen hat különálló szálból áll, ami nincs is összesodorva, nem tudom ez milyen típusú fonal vagy cérna lehet. Ezt gondoltam felhasználni a vállkendőhöz, amivel persze ha kész lesz, majd a lányok fognak játszani, ismerem őket, hogy amint kész van, már el is fogják kérni.

There were some special yarn in the package I received from dad that differ from the others so I cannot mix them with other yarn in a project. The yarn consists of six separate thread that aren’t twined. I don’t know what kind of yarn it is or what it can be used for.

201410 216Szóval nekiláttam. A körsálamhoz képest ez egy viszonylag gyorsan elkészülő vállkendő lesz, mivel 7-es horgolótűt használok.

So I decided to use this yarn for the shawlette. On the contrary to the tube scarf, crocheting this is faster for I use a crochet hook size K.

201410 211Ezt egy este alatt készítettem. I made this in only one evening.

201410 214 Horgolás közben azért megpróbálok nem arra gondolni, hogy milyen nagymamás lesz a vállkendő. Ha másra nem, majd farsangra jó lesz a lányoknak a boszi vagy a madárijesztő jelmezhez 🙂

One thought on “Hideg van – kötök és horgolok / Winter projects – knitting and crocheting

Leave a Reply

