Kate’s Quilt elkészült / finished

Ezt a takarót már hetekkel ezelőtt befejeztem, de csak tegnap készítettem róla fényképeket.

I finished Kate’s Quilt a few weeks ago but took photos of it just yesterday.

201410 225Ez egy igazi patchwork takaró, amihez az itthon található kisebb-nagyobb zöld és barnás, illetve világos anyagdarabokat és előre kivágott nagyobb négyzeteket használtam fel. A mintát, vagyis annak végső elrendezését én találtam ki, bár biztos voltak előttem páran akik készítettek hasonló takarót, nem tudom. Nekem ez az első ilyen. A minta az anyagmaradékaimnak megfelelően alakult, de végső soron mégis rendezett képet mutat. Szokás fantázia nevet adni a takaróknak, vagyis a mintának, de nekem semmi izgalmas nem jutott az eszembe ezzel kapcsolatban. Úgy gondolom elég kreatív vagyok…mindaddig amíg nem kell a szavakkal bajlódnom. Nem tudok szép beszédeket írni vagy emelkedett szavakat használni és a kreativitásom sem terjed ki fantáziadús elnevezésekre. Így örömmel fogadok bármilyen javaslatot a takaró elnevezésére. Eddig leendő ‘gazdájáról’, Katiról nevezetem el. 🙂

This is a totally scrappy quilt I made from my stash and scraps and I designed the pattern if I may use the word ‘design’ for the process of thinking up/out the pattern for this blanket. I cannot find a good name for it, only ‘Four patch twinkle star quilt’ or ‘Scrappy star four patch quilt’ or sg. like these. I think I am creative until it comes to playing with words. I appreciate every suggestion you make to name this quilt.

201410 231A takaró eleje. / The quilt top.

201410 228A takaró hátlapja. / And the back.

201410 236A pillanat amikor Zsoltinak elfáradt a keze, hogy tartsa a takarót. Mert olyan ‘gyorsan’ zajlott a fényképezés Olyan türelmesen várja, míg kigondolom a következő beállítást…vagy mégsem? 🙂

I caught the moment when the arms of Husband were tired of holding up the quilt.

201410 232201410 234201410 235A csillagok hátterének háromféle anyagot használtam: kockásat, pöttyöset és egyszínű krémszínűt, amit a szegélycsíkhoz is. Önmagában egyikből sem lett volna elég az összes csillaghoz.

I used three background fabrics for the background of the stars. Checked, dotty, and solid cream.

201410 238  A padon. / On the bench.

201410 242201410 244A mérete a szokásos 140 x 200 cm. Kati karácsonyra fogja megkapni a takarót. Mivel nagyon elfoglalt, nincs ideje olvasni a blogom – ezt már korábban megbeszéltük -, ezért mertem megmutatni a takarót itt még azelőtt, hogy megkapná, így neki is megmarad a meglepetés varázsa, én pedig bemutathattam a szerintem eddig legjobban sikerült takarót, amit készítettem. (Nem ezt mondom mindegyiknél? 🙂 )

4 thoughts on “Kate’s Quilt elkészült / finished

Leave a Reply

