Folyamatban… apró fecnik felhasználása / Another scrappy projects

Igazából az ikrek karácsonyi ágytakaróin kellene dolgoznom, de ehelyett néhány már régebbi és egy új dologba kezdtem bele.

Instead of working on the quilts for the Twins (I definitely should do) I try to carry out my new ideas…not all of them are so new because some of them were in my mind already in summer.

201411 034Ezeket a rózsaszín-lila blokkokat még júliusban kezdtem el készíteni, először babatakarónak gondoltam, aztán arra más ötletem lett és ezt félretettem. Most újra elővettem, hogy befejezem. Közeleg az év vége, ilyenkor mindig úgy érzem, minél több befejezetlen dolgot kell készre varrnom, hogy az új év a varrás terén is tiszta lappal induljon és az új ötleteket tudjam megvalósítani, ahelyett, hogy a sok-sok befejezetlen varromány nézzen rám a kupacból és persze csak a helyet foglalja.

I started these pink-purple scrappy log cabin blocks in July for a baby quilt, then I put them aside and now my plan is to make a wall hanging of them.

201411 041Most kiegészítettem a még félbemaradt blokkokat és készen állnak az összevarrásra.

Now I’ve completed the blocks and only need to add sashing.

201411 043Ezeket a zöld blokkokat a Twinkling Patches takaróból maradt kis darabokból készítettem. A csillag minta varrása során leesett háromszögeket először négyzetekké varrtam össze, majd különböző mintákat alakítottam ki belőlük.

I started this green scrappy project to use up the remains of the Twinkling Patches quilt, the triangles that were falling from the star pattern.

201411 009Talán ebből is falikép lesz.

I sewed  the triangles into squares and arranged different patterns. I think a wall hanging will be of them, too.

201411 023Egy blokk még hiányzik. / One block is still missing.

Néhány ilyen blokkból Frilkának varrtam egy kis apróságot, amit csak karácsony után tudok megmutatni, miután megkapta, hogy addig meglepetés maradjon.

And I’ve accomplished from some of the blocks a surprise small quilt for Frilka I can only show you after X-mas, when she received it.

Az utolsó projektet tegnap este kezdtem. Ez egy fiús baba takaró vagy játszószőnyeg vagy falikép lesz, még nem tudom.

The last project I newly started yesterday is a boyish baby quilt or play mat I don’t know yet.

201411 054Az ötletet ez a néhány darab mintás anyag adta, amit egyszer kaptam, és azóta is ez járt a fejemben, hogy ebből valami ilyesmit kell csinálnom. A quilthez ezen kívül előre kivágott 6,5 cm, illetve 11,5 cm oldalhosszúságú négyzeteket fogok felhasználni. A következő képen lehet is látni a bal oldalon, hogy a kisebb négyzeteket négyes blokká varrtam össze, pont akkorák lettek, mint a mellettük levő nagyobb négyzetek.

These printed fabric pieces (I was given by somebody I don’t know when) gave me the idea. I use for this quilt my precut blueish 2,5″ and 5″ squares, too.

201411 059201411 061Gondoltam egy olyan egyszerű mintát, mint amilyet kigondoltam ehhez a takaróhoz elég lesz fejben tartani, nem kell számolgatni, rajzolni, stb….hát akadt néhány problémám ebből, de erről majd máskor, a végére szépen megoldottam (ahogy szoktam 🙂 ).

I created the pattern only in my mind – no drawn plan or design – and that caused some trouble during the cutting and block sewing process…but from that I’m going to tell you later.

5 thoughts on “Folyamatban… apró fecnik felhasználása / Another scrappy projects

  1. Lovely work being done! I tried to decide which was a favorite but went around and around… Gave up … Decided I really like all of the blocks!

  2. Pingback: Asztali futó lesz… / It will be a table runner… | Nora's Quilt Blog

  3. Pingback: Asztali futó / Table runner | Nora's Quilt Blog

Leave a Reply

