Kék, járműmintás patchwork takaró készül /Blue scrappy quilt top with printed vehicle blocks

Elkészült a kék patchwork takaró/játszószőnyeg, amit előre nyomott járműmintás anyagdarabokból és – általam már korábban kivágott – kisebb és nagyobb négyzetekből állítottam össze.

I finished the blue scrappy quilt top with some printed vehicle blocks and precut squares.

201411 083A takaró mintája teljesen véletlenszerűen, menet közben alakult és a meglévő anyagaimon alapulnak.

I totally improvised the quilt pattern with the pieces I had on hand.

201411 059Az kivágott négyzetek mérete már adott volt, ehhez kellett igazítanom a járműves blokkok méretét. Először egy egyszínű kék keretet varrtam a blokkok köré. Az egyik mozdony szélébe már bele volt vágva, úgy kaptam, ezért az egy kisebb blokk lett, kockás kerettel. Aztán rájöttem, hogy a 25 x 25 cm-es blokkok az előkészített, részben összevarrt 10 x 10 cm-es négyzetekkel nem illeszthetők össze, ezért még egy 5 cm-es szegélyt varrtam a kék kockás anyagból a blokkok két oldalára. Gondoltam akkor ezzel meg is vagyok. Csak mikor elkezdtem kirakni a padlón a mintát, jöttem rá, hogy a varrásráhagyást nem számoltam hozzá a blokkokhoz….ezért egy keskenyebb szegélyt kellett varrnom a blokkok másik két oldalára. Ezért nem egyforma a kék kockás szegély a blokkok körül. De szerintem még jól is néz ki így utólag. Pedig menet közben már félbe akartam hagyni az egészet, mérges voltam magamra a figyelmetlenségem miatt. Aztán mégis befejeztem, másnap pedig összeállítottam az előlapot.

The precut square sizes were given, I had to sew the vehicle blocks to that size I can join up with the squares. First I sew a solid blue frame around the blocks, then I recognized it wouldn’t have the right size. So I added the another blue wide border on two sides….only then I noticed that I didn’t calculated the seam allowance in…..at that moment I thought I should leave the project for a while and forget about improvising. After those thoughts I went on with sewing after all and the next day I assembled the quilt top.

201411 066201411 070A blokkok elrendezgetése is eltartott egy ideig, míg elégedett lettem a végeredménnyel.

To arrange the blocks took a bit time too, for I didn’t have any concept.

201411 082 Scrappy quilts are the best!

3 thoughts on “Kék, járműmintás patchwork takaró készül /Blue scrappy quilt top with printed vehicle blocks

  1. When one is arranging improvised blocks , it is like doing a puzzle.. You twist and turn , twist and turn again .. And then maybe again until it all fits together. I find it fun. You did a beautiful job! The top is adorable.

  2. Pingback: Two more finished quilts | Nora's Quilt Blog

Leave a Reply

