Kutyás párna tombolának / Pillow with dog and bird for school dance tombola

Az iskola és az óvoda minden évben Katalin-bált szervez, ahol a szülők találkozhatnak, beszélgethetnek, táncolhatnak és jól érezhetik magukat. Az rendezvény fő célja azonban, hogy támogatásokat gyűjtsenek a belépőjegyek és a tombolajegyek értékesítéséből, amit aztán teljes mértékben a gyerekekre fordítanak például iskolai kirándulások, gyerekprogramok, rendezvények szervezése, Mikulás-ajándékok stb. formájában.

At this time of every year there is a dance/ball held in the school for the parents to meet and to have some fun but the main reason is to gather donation through selling entering tickets and tombola tickets and the collected money is used entirely on the kids (school trips, school events organized for the kids, Christmas gifts etc.)

201411 208Minden évben veszünk támogató jegyet és mindig varrok valamilyen tombolatárgyat. Idén ezt a párnát készítettem el. Nagyon ritkán követek egy bizonyos szabásmintát, főleg akkor amikor nincs időm valami saját ötletet kigondolni vagy kikísérletezni. Most is ez történt.

We buy tickets every year and I always sew something for tombola. This year I decided to make a pillow with a dog and bird on it. I very rarery follow a pattern, mostly when I don’t have time enough to think of an own idea or don’t have the time for experimenting something out. This is the case this time, too.

Egy Lynette Anderson könyvben találtam ezt a mintát, ami egyébként is nagyon tetszik. Az eredeti minta egyszerűsítettebb változatát készítettem el a kevés idő miatt.

I used a pattern from a Lynette Anderson book, but I made a simplified version of the full pattern because of lack of time.

201411 160Első nap kivágtam és összevarrtam a háttérnek való darabokat.

The first day I cut out the background pieces and sewed them together.

201411 163Másnap cikk-cakk öltéssel rávarrtam a rátétmintákat. Évekig nagy lelkesedéssel applikáltam ilyen módon mindenféle mintát, de most bevallom nem igazán élveztem a folyamatot, alig vártam, hogy túl legyek rajta.

The next day I appliquéd the patterns on it. I must admit that I didn’t really liked the appliqué process at all, although I used this technique for years in the past. I just wanted to finish it.

201411 165A madár csőrét kézzel hímeztem ki./ I hand embroidered some details.

A párna huzatot gombokkal szerettem volna zárni, de a varrógép automata gomblyuk készítője nem igazán működött együtt velem, pedig már egy csomó gomblyukat készítettem vele korábban. Nem akartam a hátlapot teljesen tönkretenni, mert sem időm, sem kedvem nem volt újat kiszabni és beszegni, ezért ekkor félbehagytam. Anyut kértem meg, hogy vegyen egy barna cipzárat – a munkahelye mellett kettő bolttal odébb lévő rövidáru boltban -, így ez a kérdés is megoldódott másnapra.

First I wanted to use buttons for the pillow case opening but my sewing machine didn’t want to help me. I used many times the automatic button hole maker but this time it didn’t work. So I had to ask my mum (thank you!) to buy a long dark brown zipper in the haberdashery she works two shops next to. So I had to wait another day till I got the zipper.

Ezután bevarrtam a cipzárat, összevarrtam az elő- és a hátlapot. Másnap, vagyis harmadnap vagy negyednap a zöld szegélyt varrtam rá. Nem készítettem képet a párna hátuljáról, de sötétbarna anyagból van és a közepén a cipzár.

Then I inserted the zipper, sewed the top and the back together and the next day I made the binding. I didn’t have any pictures of the back, but it is dark brown and has a zipper in the middle of it.

201411 206A párna kész mérete kb. 47 cm négyzet. / The pillow is almost 19″ square large.

A tombola tárgyak beadási határideje múlt péntek volt, de csak ma készültem el vele, a megfelelő méretű párna belsőt is én varrtam és tömtem ki szivacsdarabokkal. Holnap vihetik is a lányok a suliba.

I should have finished the pillow till last friday and bring to the school, but I only finished it today because I made the inner pillow, too. Tomorrow can the girls bring it to the school.

 

5 thoughts on “Kutyás párna tombolának / Pillow with dog and bird for school dance tombola

  1. Pingback: Cushions | Nora's Quilt Blog

Leave a Reply

