Alvás helyett varrás / Hand quilting in the early hours

Forró nyári napokat tudhatunk magunk mögött, de tegnap este végre megérkezett hűvösebb idő. A hidegfront miatt nem aludtam jól, és hajnali négykor már nem bírtam ágyban maradni. Kimentem a nappaliba, kitártam az ablakot és élveztem a beáramló hűvös levegőt. Elővettem a tavaly elkezdett log cabin quiltet és folytattam a kézi tűzést rajta. Mivel falikép lesz, nem lesz sokszor mosva és strapálva, ezért úgy gondolom a kézi tűzés is elegendő. Meg nem tudtam eldönteni hogy ezt a mintát géppel hogyan is tűzzem, keresztben, hosszában vagy átlósan, egyik megoldás sem tetszett igazán.

We had here hot summer days behind us but the weather luckily changed yesterday evening. I couldn’t sleep well and at 4.00 a.m. decided not to stay in bed any longer and went to the living room, opened the window just to feel the cool breeze. I took my log cabin quilt I pieced last year and continued to hand quilt it.

201506 117Nagyon jó volt az a két óra csendben, egyedül mielőtt a gyerekek felkelnek és kezdődik az egész napos nyüzsgés. Tegnap véget ért az iskola, elkezdődött a lányoknak a nyári szünet.

How I enjoyed that two quiet hours at dawn alone before the kids get up and keep me busy during the day. School ended yesterday so the summer holiday began for the twins.

201506 119Inkább bagoly típusú vagyok, aki este későig fenn bírok maradni, csak reggel hagyjanak békén (persze az a legritkább esetben valósul meg, ugyanis Bogi minden reggel óramű pontossággal bebújik mellém az ágyba a babájával 🙂 ) de ma reggel olyan jó volt, hogy szerintem máskor is felkelek majd korábban, mert ezek a legnyugodtabb órák, amikor mindenki alszik és csend van. Mivel a lányok már nagyok, iskola szünetekben és hétvégeken tovább maradhatnak fenn este, így szinte egész nap együtt vagyunk, ezért ez a hajnali nyugalom egészen új élmény volt számomra. Úgy tervezem, hogy a héten elkészülök a tűzéssel és az egész quiltet befejezem. A folyosón a falra fogjuk feltenni, ami egy kicsit sötét, így ez a világos falikép jól illik majd oda.

I am that owl type who can stay awake till midnight but don’t disturb me in the morning. Today was different and I think I’m going to repeat this early sewing session again in the future. Of course I am tired all the day as I am not used to getting up so early but the progress I made is rewarding. I plan to finish the hand-quilting this week and finish the quilt entirely.

 

2 thoughts on “Alvás helyett varrás / Hand quilting in the early hours

    • Thank you, your beautiful hand quilted quilts inspired me although I am a beginner in hand quilting but trying to improve my skills. I intend to hand quilt more blankets instead of machine quilting.

Leave a Reply

